ÇİKOLATALI KRUVASAN...

Yeni yıla nasıl gireceğimi merak ediyorum..Düşünüyorum..Hayal ediyorum..Liste yapmıyorum bu sene..Yaptığım listelerin altı üstüne geldi öncekilerinde..

Sonra dayanamayıp bir kağı bir kalem çıkarıyorum..Her yeni sene yeni heyecan demek muhakkak dilediklerin vardır diyorum kendime..

Var varda listeyi bitirdiğimde aklımda hiç mi ahiretlik birşey istemez insan diyorum..Utanarak listeyi yırtıp atıyor ve yenisini yapıyorum..Listem şuan benim için çok özel kimbilir belki istek listemi bir gemi yapar ve Beşiktaştan bırakırım..Öncesinde bir fotoğrafta kendime hatıra kalır..




**Tüm İslam Aleminin Hicri Yılbaşını kutluyorum.


croissant.big



sadece yazmak istiyorum..Sadece blogu düşünmek bir nebze rahat nefes adırtıyor bana..Aksi taktirde aldığım nefeste batıyor..




yummy




Tarif Nigella Lawson'a ait..Kolay hazırlanması ve aniden canın çektikleri için ideal..Reçete cafcafsız..


KOLAY ÇİKOLATALI KRUVASAN / EASY CHOCOLATE CROİSSANTS


Tarif Nigella Lawson'dan..


~ 400 gr'lık bir pakette kalitesine inandığınız,mümkünse tereyağlı milföy hamuru (buzluktan buzdolabı rafına alınıp birkaç saat çözdürülmüş olmalı)

1/4-1/2 cup iyi kalite bitter çikolata parçaları

1 small-ufak boy yumurta çırpılmış

En tepesine iri taneli şeker veya deniz tuzu




croissant.collage




Fırınınızı 220 dereceye getirip ısıtmaya başlayın..Hafifçe unladığınız tezgahta çıkardığınız milföy hamurlarını bir karış kadar dikdörtgen formunda açın ilk fotoğraftaki gibi çaprazlama kesin..2 adet iri üçgeniniz olmalı..Taban kısmına çikolata parçalarını koyun ve hamurun size bakan tarafını üzerine kapayın baş parmaklarınızla hafifçe
bastırın..Bu sayede çikolata eriyip akmayacaktır..

Hamurunuzu yavaşça ne çok sıkı ne çok gevşek olacak şekilde parmaklarınızı hafifçe bastırdığınız yerden 2.fotoğraftaki gibi sivri ucuna doğru ilerletin..3.fotoğrafta ki gibi bir görüntü elde edeceksiniz..Ben uçlarını çok kıvırmışım siz bu derece kıvırmayın..Ardından çırpılmış yumurtanızı üstlerine sürüp,diler deniz tuzu diler iri taneli toz şeker serpin..

Fırın ısısını 200 dereceye düşürüp 12-15 dakika pişirin..Sıcakken , şekersiz kahve ile tüketmenizi tavsiye ederim...


Yeni yıla kadar bende sadece birkaç kelam ve tarif olacak..

Umarım beni affedersiniz..



Sevgilerimle..


gokche!